1 Mart 2013 Cuma

...son sınıfa gelene kadar herşey yolundadır.Kimse zerre kadar ilgilenmez sizinle.Kolayca yontulabilecek biri olduğunuz için öğretmenler nasıl da iyi davranırlar.Hatta bazıları sırf bu yüzden sizi sever,evde okumanız için kitaplar verirler.Bazıları çok gücenir buna, ama zaten o öğretmenlerin de davranış sorunlu tiplerle uğraşmaktan başlarını kaşıyacak vakitleri olmadığından, matematik ve okuma dersinde ötekilerden öndesiniz diye size sataşmaya fırsat bulamazlar.Sizin kadar zeki ya da sizden de zeki bir avuç çocuk sınıf panosunu hazırlamak,öğretmene liste çıkarmak ve bunun gibi işlerle uğraşırlar.Küçük çocukların ne kadar acımasız olduklarına dair söylenenlere gelince, büyüklerinkinin yanında onların zalimlikleri solda sıfır kalır.Küçük çocukların akıllısı da kafası çalışmayanı da aptaldır işte.Aptalca şeyler yaparlar.Akıllarından geçenleri pat diye söyleyiverirler.Düşünmedikleri bir şeyi söylemeyi öğrenmemişlerdir henüz.Bunu daha sonra, yetişkinliğe geçip, yalnız olduklarını anladıkları zaman öğrenirler.Sanırım yalnızlığınızın gerçekten farkına vardığınızda çoğu zaman paniğe kapılırsınız.Bundan kurtulmak için apar topar kaçar,gruplara-klüplere,derneklere,takımlara,kalıplara-sığınırsınız.Birdenbire tıpatıp ötekiler gibi giyinmeye başlarsınız.Aslında görünmez olmanın bir yoludur bu.Kot pantolonunuzun delik yerlerine yama koyma biçimi bile sizin için son derece önemli bir şey haline gelir.Çünkü yanlış yamadığınızda bir olamazsınız.Bir olmanız gerekir.Aslında tuhaf bir söz bu, biliyor musunuz."Bir" Neyle bir?Onlarla bir.Ötekilerle bir.Hep birlikte.Sayıların güvenliği.Ben, ben değilim.Ben, bir başarı belgesiyim.Popüler bir çocuğum ben.Ben, arkadaşlarımın arkadaşıyım.Honda marka bir motorun siyah derisiyim ben.Bir üyeyim ben.Bir yeniyetmeyim.Siz beni göremezsiniz.Tek gördüğünüz,biz.Biz güvenlikteyiz.Ve eğer Biz Seni tek başına görürsek, şansın varsa, görmezlikten geliriz.Ama şansın yoksa kafana taş yağdırabiliriz.Çünkü biz kot pantolonu yanlış yamanmış, hepimizin yalnız olduğunu, güvenlikte olmadığımızı anımsatan insanlardan hoşlanmayız...

Her Yerden Çok Uzakta - Ursula K. LeGuin

Yazan: Ömer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder