16 Aralık 2012 Pazar

Lifelines

Çocukluğuma damga vurmuş şarkı ve o şarkının klibi. Sırf bu klibi izlemek için dakikalarca televizyon izlemiştim.

50.000 kez fotoğraflanmış her karede yaşayabilirim. Özellikle 1:35'deki sahnede yer alan evde. Önündeki ufak masa ve sandalyede dinginlik hakim..




Klibin başında Norveç kralı Olav Rex'in sözleri yer almaktadır.

"When i look back
I see the landscape
That I have walked through
But it is different.

All the great trees are gone.
It seems there are
Remnants of them.

But it is the afterglow
Inside of you

Of all those you met
Who meant something in your life.

Olav Rex - 1977

22 yorum:

  1. "Just follow your lifelines through"

    İlk dinlenildiğinden itibaren akıldan çıkmayan parçalardan..Black metal de olsa pop da olsa Norveçli grupların müziklerinde hep hüzün var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin böylesine hazır olarak sunulmadığı dönemde dinlemek de ayrı bir tattı. Akşam şifreli yayına geçen kanalın başında günlerimi harcadığımı biliyorum sırf bu yüzden.

      Norveç balıkçılarına buradan selam ederim. Bir gün oltalarına takılacağım ;)

      Sil
  2. Eskiden Norveç'ten Türkiye'ye dondurulmuş somon balığı geliyordu, "Bizde bu kadar deniz varken neden ecnebi balığı yiyiyoruz?" diye eleştiri konusu oluyordu..Şimdi de "İstanbul Boğazı'ndan çıkan balıklar kanser yapıyor" diye haberler yapılıyor..Nereden nereye..Bu arada lafı A-Ha'dan İstanbul Boğazı'na getirmek de ayrıca saçma oldu, farkındayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl Norveçliler kendilerinin balıkçılarıyla ünlenip bu noktaya geldiğini görselerdi üzülürlerdi :p Gerçi bizde o da yok. Bundan sonra A-ha dinlerken balık yemek gerekecek. (Bak daha saçma şekilde devam ettirebiliyorum :))

      Sil
  3. Sırf Türkiye kebaplarıyla ünlendiği için depresif hisseden Urfalı usta da vardır belki:) TENHİ dinlerken ne yiyeceğiz bu arada, TENHA bir yerde yesek daha iyi olacak sanki?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içine urfalı ustalar girdi mi orada halk müziği ya da arabesk müzik yer alır. Ama bu kısımda herhangi bir şeyi türetmek istemiyorum :) Tenhi-tenha olayından sonra kaldıramam hehe

      Sil
  4. Bir gün olur da Tenhi kötü bir albüm çıkartırsa sitesine girip "Eeey Tenhi, tenhalarda menhalarda bitmiş aşkın.." diye yorum yazmak istiyorum..
    Bu arada sana yorum bırakırken kapı numaraları falan soruyo bana, DEV eziyete neden oluyorsun:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı hafızama tenhi dinlerken tenha kelimesini kazandırdığın için sana ne kadar kızsam azdır :p Eski fin hamamı müdürü, şimdinin işkencecisine göre tenhada tenhi dinlemek kesin çözümmüş.

      Bu arada kapı numaraları demişsin, anlamadım. Yeni DEV eziyete hazır ol :)

      Sil
  5. "Ne kadar kızsam o kadar azdır" lafını övgü olarak kabul ediyorum:) Acaba hiç "Fin hamamına Fince bilen yönetici adayı aranıyor" diye iş ilanı yayınlanmış mıdır..
    Doğru, ne zaman yazılarına yorum bırakmaya kalkışsam önce bir kapı numarası gösterip rakamları doğrulamamı istiyor, sonra da iki kelimeyi bir araya getirmemi bekliyor?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Finlandiyalılaştıramadıklarımızdanmısınız" kelimesinin gelecekteki çıkmazını görmüş fin oğlu finler. Eğer ulamayı devreye sokarsak iş finoya kadar varıyor. Bu da tenhanın krallığına son veriyor :)

      Belki benim ayarlarımdandır o, bilemiyorum. Aslına bakarsan blogta çoğu şeyi de anlamıyorum. Yalnız yine de şu ünlemli soru işaretlerin giderek gözümü korkutuyor..

      Sil
  6. Onun patenti Çeklere ait değil miydi:)

    Bir de acaba Fin filmlerinin sonunda da Fin yazıyor mudur?(The End anlamında)

    Dediğin gibi ulemayı devreye sokarsak iş islam alemine kadar varıyor..Bu yüzden daha fazla uzatmıyoruz:)

    Eheh korkutma anlamında kullanmamıştım o ünlemi soru işaretlerini..Bundan sonra seni korkutmak istersem "Lemorne" yazarım sen anlarsın (Spoorloos'taki klostrofobik sapık karakter)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çek, fin. Hepsi aynı, üç harfli.

      Eğer bizim ninelerimiz gibi kadınları varsa televizyonla bile kavga edebilirler o fin yazısını gördüklerinde.

      İslam alemi Norveçli grup A-ha'dan nasıl buralara gelindiğini araştırıyor. Buldukları sonuca göre caiz değilmiş. Kapatıp gidin diyorlar resmen.

      Lemorne ahah. Kahve ikram etmediğin sürece sorun olmaz :p

      Sil
  7. + - X / Gölgede aynı diyorsun yani..(Zamanında az mı dinlerdik Mustafa Sandal abimizi..)

    Bir de düşündüm de fingirdeşmek diye abuk bir kelime var türkçemizde..Fingirdeşen Finli, Karındeşen Jack, Gönülçelen..falan derken ben sussam daha iyi olacak sanki..

    İslam alemi bile olay karşısında şaşkınlığını gizleyemeyerek "AHA, biz nasıl geldik buraya?" yorumunda bulundu..

    Soğuk bir gazoz ikram etmeyi düşünüyordum zaten:P


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fingirdeşmek acaba finger kelimesinden mi geliyor? Finger-deşmek. AHA! İçimizdeki vandallara bak sen. Ne saçmaladım ama. Gönülçelen diye bir dizi vardı. Mustafa Sandal ekolünden sonra buna geçildi. En son doktorlar. Ters evrim bize çalışıyor resmen. Bütün bunları böylesine sıraladığıma kendim bile inanamadım. Yazık oldu A-ha sana. Neutrogena gücü adına hepinizden özür diliyorum. Pamuk gibi insanlarsınız yoksa.

      Alemsin islam.

      Türk işi kahvedir soğuk gazoz. Karıştırıp içince başka evrene geçiyormuş insan.

      Sil
  8. Şşt el-kol hareketi yapma bakiyim:)

    "İçimizdeki İrlandalılar" diye bir laf vardı bir zamanlar..Ama "İçimizdeki Vandallar" kulağa daha sevimli geliyor..

    Bu arada son yorumlarında ZENGİN KAFİYE'ler göze çarpıyor..Kesinlikle takdir ediyorum..

    Ortada bir "türk kahvesi" gerçeği bulunmasına rağmen kötü emellerine alet etmeyi düşündüğü kıza gazoz içiren adamı kınıyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeytanın yerini vandallar aldı günümüzde. Acaba vandallarla vampirler arasında nasıl bir bağ var, merak ediyorum. İkisinin de hem söylerken hem de içeriğini araştırırken kulağa hoş gelen bir tarafı var.

      Tanıdığım tüm kafiyeler fakirdi peki buna ne diyeceksin? :)

      Gaziantep'e özgü menengiç kahvesi yapsalar önce öldürüp sonra tekrar dirilterek kötü emellerine bile alet edebilirler. Alet demişken şu türkçenin gözünü seveyim. Algımı açıyor resmen. Şşt el-kol hareketi yapma diyen sen hemen aklına başka şeyler gelmesin :p

      Sil
  9. Benim kendilerine "Vandallar" adını veren tanıdıklarım var.Başlıca aktiviteleri hafta sonları "Rörörörörö" şeklinde sesler çıkartarak çeşitli park ve bahçelerde bira içmek..Bir de içtikten sonra parklardaki çocuk oyuncaklarına binmeyi seviyorlar.

    Fakir kafiyeler hakkında diyecek birşey bulamadım..Yorumumu yaklaşık 1 ay kadar gecikmeli yazmamın sebebi de bu aslında:) Kafiyeler kimi zaman fakir olabilir ama kafirler genellikle zengin oluyo...

    Menengiç Kahvesi:

    Faydaları

    Nefes darlığına iyi gelmesi
    Ses tellerine faydası
    Solunum yollarını açması
    Mide ağrılarını azaltması
    Göğsü yumuşatması
    Böbrekteki kumların dökülmesine yardımcı olması
    Afrodizyak etkisi yapması
    Öksürüğü kesmesi

    Vay canına ne kahveymiş..

    Son paragrafta algını açanın Türkçe olduğunu söyledin değil mi, yanlış anlamadım yani:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vandalların yerini emolar aldı azizim. Gerçi kendini eğlendiren vandal takımını düşünemiyorum. Biraz çocuk dövselermiş ya haha. Şakaydı tabii.

      Ben kafiye diye isim koyan ve o da yetmezmiş gibi doğan 4 erkek çocuğuna Erol-Birol-Gürol ve Şenol isimlerini koymuş bir kafiyeden sonra değil 1 ay yıllarca kendime gelememiştim.

      Kafirler zengin oluyor da zenginler ne oluyor? Bunun sonu iyi görünmüyor :)

      Sondan önceki madde doğudaki nüfus patlamasının nedenini açıklıyor sanırım. Yalnız öyle diyorum da burada da mesir macunu var ahah. Nasıl kafayla ürettilerse.

      Son cümlemden çok utanıyorum ahah. Doğru anlamışsın. Anlamak ya da anlamamak işte tüm mesele bu.

      Sil
  10. Bunlar bildiğin vandallardan değil monşer..Neo-Vandal akımının temsilcileri..Pragmatik ve romantik vandallığı benimsemişler..

    O kafiye olayı bizim ailede de var.Annemin adı Nezahat, kardeşlerinin ismi Melahat ve Sebahat..Daha sonra sonu "Hat" ile biten isim bulma sıkıntısına düşmüş olmalılar ki en küçük teyzemin ismi Fatma..Ayrıca kendi ismimin içinde de -Hat- hecesi bulunduğu için gururluyum..Hot girls of summer yani..(Herhalde verdiğim bu lüzumsuz bilgiden sonra birkaç yıl daha kendine gelemezsin)

    Bu zenginler de çok oluyor bazen..Ayrıca merak ettim de acaba Gönül Yazar hayatında hiç "Benim gönlüm zengin" demiş midir?Dediyse bundan nasıl bir anlam çıkarmak lazımdır..

    Başbakan, GÜNDE ÜÇ MENENGİÇ KAHVESİ tavsiyesinde bulunur yakında bak görürsün..

    Son paragrafta yazdığını "Cümle alemden çok utanıyorum" şeklinde okuduğum için ben de kendimden utandım şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pragmatik vandal Iceland ve Grönland arasındaki ikilemden bile betermiş doğrusu.

      Bir teyzen daha olmuş olsaydı herhalde ailesi har(t)akiri yaparmış. Bu rezil çıkarımımla seni yalnız bırakmıyorum bu güzide platformda :p

      Ayrıca Gönül Yazar'ı bilmem de ben anneme bir sorayım bakayım (bkz: isim benzerliği). Çıkan anlamı buraya bir ara yazarım.

      Menengiç ismi yakın zamanda evrim bile geçirir, benden söylemesi.

      Küçücük çocuklarına daha doğar doğmaz anneanne-babaanne adı veren aileleri gördükçe bu duygum pekişiyor. Benden yaşça küçük kızın birine adıyla seslenirken kendimi 45'lik teyzelerle konuşuyor gibi hissetmemi sağladıkları için cümle alemden utanıyorum :p

      Sil
  11. Aslında düşününce çeşitli alternatifler geliyor insanın aklına (Nebahat, Semahat..) ama bir yerde dur demek lazım bu işkenceye..

    Çıkarımları seviyorum.Özellikle alakasız ve tutarsız çıkarımlar komiğime gidiyor.Paradigmalarla kafa bulmak da çok eğlenceli birşey.Bu yüzden her türlü anlamsız, alakasız, vicdansız çıkarımlarına açığım..:)

    Ehhe sen annene hiçbirşey sorma bence..Yazınca komik bişeymiş gibi gelse de sözlü olarak sorunca biraz saçma bir soru olduğuna karar verdim:)

    Menengiç; sen de durma iç, kalma çocuksuz hiç..Bu da pek olmadı ama neyse:)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle işkence. Geçen gün sonu tör ile biten kelimeleri bulmaya çalışıyordum. 1 günümü ele geçirdikten sonra vazgeçtim bu sevdadan. Şimdi tör ne alaka diyebilirsin. Oradan başka bir tarafa çıkarım yapıyordum. Mesela radyatör - radyasyondan mı gelmiştir gibi. Her neyse gene başlamayacağım :)

      Sanırım bahsettiğin alakasız, tutarsız çıkarımlara örneği yukarıda verdim. Keyifli oluyor, alışılmamış zihin açma yöntemi.

      Bence vazgeç gönül şarkısını söyleyeyim en iyisi :p

      Haha. Türetecek ya da diyecek bir şey bulamadım :)

      Sil